Anotace festival Miluj svůj život

Tantrická jóga pro ženy je ucelený systém cvičení a meditací určený výhradně pro ženy.

Vede ženu do svého nitra, skrze jednotlivé asány, skrze meditace a skrze společné prožitky a sdílení ve skupině.  Ukážeme si, že žena v sobě má hlubokou intimitu, která se projeví ve společnosti žen. Aby žena mohla být skutečnou probuzenou ženou, potřebuje prožít sebe sama.

Cvičení Mohendžodáro otevírá a propojuje pomocí devíti cvičebních pozic cesty mezi jednotlivými čakrami a harmonizuje jejich energie. Je známo, že v těle máme sedm energetických center (čaker) a každé z těchto center odpovídá jedné úrovni těla a jejímu vnímání.

Mohendžodáro je cestou k naší úplnosti, jeho prostřednictvím jsme schopny poznat, co nám chybí a zároveň jsme schopny rány zacelit. V podstatě je to jemněhmotný emoční trénink, který vychází z meditačního stavu v jednotlivých pozicích a otevírá nejen naši mysl, ale i tělo pro náš emocionální svět, kultivuje naši mysl, tělo i náš postoj k životu. Ovlivňuje nejen naše chování a postoje k našemu okolí, ale zároveň ovlivňuje i chování našeho okolí k nám samým. To je způsobeno tím, že záznam našeho vědomí se promítá do prostoru okolo nás.

Na tělesné úrovni jsou nezanedbatelné viditelné výsledky cvičení. Nepochybně největší vliv má cvičení Mohendžodára na vnitřní svaly pánevního dna, prokrvuje dělohu a vaječníky a zlepšuje tak jejich správnou funkci. Dále se pravidelným cvičením zpevňuje bříško, prsa a krční svaly. Vede k hlubšímu prožitku při milování a orgasmu. Zbavuje nás i fyzických bolestí způsobených energií chladu, detoxikuje organizmus a meditativním uvolňováním, a zároveň protažením, tělo energeticky prohřívá.

Naše tělo si pamatuje stav i efekt léčby a jeho schopnost se zlepšovat a čerpat ze sestavy se navyšuje každým opakováním.

Sestava cvičení Mohendžodáro  se skládá celkem z devíti pozic.Nejdůležitějšími jsou však první čtyři pozice, které tvoří takzvaný Mateřský okruh. Tímto cyklem, který se dá cvičit i samostatně, se buduje a prohlubuje mateřský aspekt v ženě. Další pozice na něj navazují a dále s ním pracují a prohlubují jej.

Každá pozice Mateřského okruhu má dva hlavní aspekty, které jsou protikladné a zároveň na sebe navazují. Otevírají nás vlastnímu nitru a jeho dějům, zlepšují naše vnímání, nejen po stránce energetické, ale i v praktickém životě, což je pro ženu, jako matku, milenku, přítelkyni atd. velmi důležité.

Cvičení je dobré provádět ve skupině, kdy se ženy mohou vzájemně podporovat, ale i samostatně, pro lepší vhled do sebe sama.

Jednotlivé pozice by měly být prováděny v lehkém meditativním stavu, tak aby byly  příjemné a přinášely  radost nejen ze cvičení jako takového, ale i radost z prožitku v jednotlivých pozicích. Takové cvičení nás nabíjí láskyplnou energií a rozvíjí v nás radost z vlastního těla a života.

Na ochutnávce Mohendžodáro si zatančíme.

Naučíme se něco málo o práci s pánevním dnem.

Vyzkoušíme si i jednu z unikátních automasáží Mohendžodáro.
 
Jitka Vydarená - lektorka Mohendžodáro, členka týmu SUGAMA- OSMC Lažánky u Brna